Indeks IndeksBujold, Lois McMaster Vorkosigan 14 Diplomatic ImmunityJackie Nacht Full Moon Lockdown (Moon Compound)Playing With Fire 4 NotoriousAlfred Jarry ubu krol437.Yates Maisey Nad zatokć… San Diego06. Talcott DeAnna Bratnie dusze Walentynki w ValentineJames Axler Deathlands 029 BloodlinesNeighbor from Hell 7 Christmas From Hell R. L. Mathewsonfiltr do sobboferaSPH4690
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • csw.htw.pl
  •  

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

    obrazu na ekranie LCD są idealnie przystosowane do wykonywania zbliżeń.
    Rozdział 14. Trudne zdjęcia staną się łatwe 195
    Rysunek 14.14. Zdjęcia te wyjaśniają, dlaczego lampa błyskowa działa niekorzystnie
    w przypadku fotografowania przedmiotów odbijających światło. Próbuj różnych kombinacji
    ustawień światła i tła, aby osiągnąć zamierzony cel
    W niektórych aparatach tryb makro działa tylko przy najdłuższej ogniskowej, a w nie-
    których  przy najkrótszej. W przypadku kilku aparatów możemy korzystać z trybu makro
    w całym zakresie długości ogniskowej. Preferowana jest dłuższa ogniskowa, bo pozwala
    na prac¹ w pewnym oddaleniu od fotografowanego przedmiotu.
    Z jak bliska można fotografować w trybie makro? Niektóre aparaty osiągają w tej dzie-
    dzinie lepsze rezultaty. Zdj¹cia na rysunku 14.14 byÅ‚y maksymalnymi zbliżeniami, jakie
    mogłem osiągnąć, używając aparatu Olympus E-10. Rysunek 14.15 przedstawia dla po-
    równania zdj¹cia wykonane innymi aparatami.
    Jak można zaobserwować na rysunku 14.15, z niektórymi aparatami można podejść bardzo
    blisko. Sony DSC-85 może ustawić ostrość bardzo blisko  praktycznie tuż przed pierwszą
    soczewką obiektywu, ale tylko przy najkrótszej długości ogniskowej. Nikon CoolPix 995
    również potrafi ustawić ostrość bardzo blisko, lecz w tym przypadku przy praktycznie
    każdej ogniskowej. Umożliwia to wykonywanie bardzo dużych zbliżeń bez konieczności
    196 Część III Fotografowanie
    Rysunek 14.15. Jaka odległość jest wystarczająca? Zdjęcia te zostały wykonane z minimalnej
    dostępnej dla poszczególnych aparatów odległości, dla której mogły ustawić ostrość.
    Od lewej do prawej: Canon D30 (z obiektywem 50 mm macro), Sony DSC-85 i Nikon CoolPix 995
    użycia opcjonalnych obiektywów. Zdj¹cia wykonane makroobiektywem firmy Canon
    50 mm ’/2,5 (którego użyÅ‚em do wykonania niemal wszystkich zdj¹ć produktów w roz-
    działach od 1. do 6.) są niesłychanie ostre, ale wymagany jest zakup specjalnego pier-
    ścienia-adaptera za około 800 zł, aby można było ustawiać ostrość w odległości mniej-
    szej niż kilkanaście centymetrów.
    W przypadku makrofotografii odpowiednie oświetlenie fotografowanego przedmiotu staje
    si¹ bardzo kÅ‚opotliwym zadaniem, ponieważ aparat znajduj¹ si¹ tak blisko przedmiotu, że
    zasłania światło. Wbudowana lampa błyskowa nie jest zbyt pomocna, ponieważ przy du-
    żych zbliżeniach w wi¹kszoÅ›ci przypadków motyw główny znajduje si¹ poza obszarem
    obejmowanym przez Å›wiatÅ‚o lampy. Nawet gdyby motyw główny zostaÅ‚ obj¹ty przez Å›wia-
    tÅ‚o lampy, jest ono zbyt silne, przez co otrzymane w rezultacie zdj¹cie b¹dzie przeÅ›wietlone.
    Przy maÅ‚ych odlegÅ‚oÅ›ciach gÅ‚¹bia ostroÅ›ci drastycznie maleje, dlatego kadrowanie i usta-
    wianie ostroÅ›ci wymagajÄ… subtelnego podejÅ›cia. MaÅ‚e otwory przysÅ‚ony zwi¹kszajÄ… gÅ‚¹bi¹
    ostrości, ale wymuszają stosowanie dłuższych czasów naświetlania. W celu wyelimino-
    wania możliwoÅ›ci rozmycia zdj¹cia spowodowanej drganiami aparatu zwykle potrzebny
    jest statyw. Wielu fotografów korzysta z pilota zdalnego sterowania, w¹żyka spustowego
    lub samowyzwalacza, wykonując zbliżenia, aby zredukować wibracje powstałe podczas
    naciskania spustu migawki.
    Lista niezbędnych i opcjonalnych akcesoriów potrzebnych
    do fotografowania małych obiektów i makrofotografii
    Niezb¹dne akcesoria:
    f& aparat z trybem ogniskowania makro.
    Akcesoria opcjonalne:
    f& pilot zdalnego sterowania, w¹żyk spustowy lub samowyzwalacz,
    f& zewn¹trzna lampa bÅ‚yskowa,
    f& papier lub inne gładkie tło.
    Rozdział 14. Trudne zdjęcia staną się łatwe 197
    Rady i wskazówki:
    f& Kiedy fotografujesz pod goÅ‚ym niebem, staraj si¹ umiejscowić zewn¹trznÄ… lamp¹
    błyskową z boku, lub nawet z tyłu kwiatów, liści i innych małych obiektów.
    f& Do fotografowania owadów na ziemi używaj małego stołowego statywu.
    f& Aby uzyskać efekt światła wypełniającego podczas fotografowania pod gołym niebem,
    możesz użyć małej lampki lub kawałka folii aluminiowej.
    Zdjęcia nocne [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ftb-team.pev.pl
  •