Indeks Indeks00_Program nauki_Mechanik.operator.pojazdow.i.maszyn.rolniczych 723 03C_Programowanie_zorientowane_obiektowo_Vademecum_profesjonalisty_cpzobvjava 04 Programowanie współbieżne – wštkiNET Framework 20 Zaawansowane programowanieAnna Proudfoot Modern Italian Grammar WORKBOOKKuciejczyk Anna Materiały z języka angielskiego dla wydziału lekarskiegoAnna, Vivi Draconian Legends Of the MoonTaniec na pustyni Wilks EileenKarl Treumund Saga o NibelungachJohn Norman Telnarian Histories 01 The Chieftain
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • juli.keep.pl
  •  

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

    z nazwami pór roku, które łączymy z obserwacją otoczenia i zmianami zachodzącymi
    w świecie ludzi, zwierząt i roślin).
    W kształtowaniu poczucia upływającego czasu bardzo przydatne są: klepsydra i popu-
    larny minutnik  odmierzają one krótkie odcinki czasu, które można odnieść do trwania wy-
    konywanych czynności.
    Poziom I
    1. Poznawanie przy różnych okazjach określeń: długo  krótko, teraz, najpierw, potem
    (np. pobyt w łazience, w szatni, planowanie różnych czynności w ciągu dnia).
    2. Posługiwanie się określeniami  przed i  po w aspekcie czasowym, np. przed obiadem
    wyjdziemy do ogrodu, po leżakowaniu zjemy podwieczorek.
    Poziom II
    1. Poznawanie i przyswajanie określeń czasu: długo  dłużej, krótko  krócej, przedtem 
    potem, szybko  wolno. Ocena następuje na podstawie porównywania początku i końca
    tej samej czynności wykonywanej przez co najmniej dwoje dzieci, np. w szatni określanie
    tempa ubierania się  kto jest pierwszy, ubrał się szybko, kto ostatni, ubierał się wolno.
    Poziom III
    1. Poznawanie i przyswajanie określeń czasu:
    a) pory dnia: rano, południe, wieczór  np. rano zjemy śniadanie, w południe obiad,
    a kolację wieczorem (w domu),
    b) dzisiaj, wczoraj, jutro  np. w czasie swobodnych rozmów z dziećmi stawiamy pyta-
    nia: co robiły wczoraj, jakie wrażenia mają z dzisiejszej wycieczki, kto jutro przynie-
    sie książkę o ptakach?
    c) dni tygodnia: sobota, niedziela, poniedziałek  np. dzisiaj jest piątek, a jutro sobota
     w sobotę, czyli jutro nie przychodzimy do przedszkola,
    d) aktualna pora roku  np. lato  wspomnienia z wakacji; zima  pada śnieg i można
    jezdzić na sankach; wiosna  kwitną kwiaty i pojawiają się liście na drzewach; jesień
     liście zmieniają kolor i opadają z drzew.
    2. Porównywanie tempa wykonywanych czynności: prędko  prędzej  najprędzej, wolno
     wolniej  najwolniej, np. przy wykonywaniu czynności samoobsługowych, prac pla-
    styczno-konstrukcyjnych lub w trakcie zabaw ruchowych, zwłaszcza przy rozgrywaniu
    konkurencji tzw.  sztafet .
    126
    Poziom IV
    1. Zdobywanie doświadczeń sprzyjających porównywaniu czasu wykonywanych czynności
    i stosowanie określeń: długo  dłużej, krótko  krócej, teraz  przedtem, potem  najpierw,
    szybko  wolno, np. teraz posprzątamy (ułożymy) klocki, które przedtem zostały rozsypane.
    2. Poprawne posługiwanie się pojęciami określającymi pory doby: rano, południe, wieczór,
    noc, np. odwołanie się do następstwa dnia i nocy  w dzień bawimy się, w nocy śpimy
     określanie wyglądu słońca i jego położenia w kolejnych porach dnia i związaną z tym
    długością cienia. Opowiadanie, co dzieje się w naszym życiu od rana do nocy  co wte-
    dy robimy, czym się zajmujemy.
    3. Poprawne posługiwanie się określeniami: dziś, wczoraj, jutro  w czasie rozmów na te-
    mat minionych zdarzeń (wczoraj), dziejących się aktualnie (dzisiaj), mających nastąpić
    (jutro).
    4. Posługiwanie się nazwami dni tygodnia z zachowaniem właściwej kolejności, rozumie-
    nie następstwa dni, np. przy ustalaniu dyżurów, przy prowadzeniu kalendarza pogody,
    listy obecności... (określanie: wczoraj była środa, dzisiaj jest czwartek, jutro będzie pią-
    tek  jutro, w piątek nie przyjdę do przedszkola, ponieważ idę do dentysty).
    5. Osłuchiwanie się z nazwami miesięcy, zapamiętanie nazwy aktualnego miesiąca oraz
    posługiwanie się nazwami pór roku. Odwoływanie się do doświadczeń z lat ubiegłych,
    wiązanie nazwy pory roku z jej charakterystycznymi cechami i z tym, co dzieje się
    w świecie ludzi, roślin i zwierząt.
    6. Określanie i porównywanie czasu trwania różnych czynności przy zastosowaniu zegara
    piaskowego (klepsydry), kuchennego minutnika i zegara tarczowego:
    a) obserwowanie przesypywania się piasku w klepsydrze przy określaniu czasu trwania
    jedzenia, sprzątania zabawek, ubierania się, zabawy atrakcyjną zabawką czy zjeżdża-
    nia na sankach..., [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ftb-team.pev.pl
  •