Indeks IndeksGerber Michael Barry Trotter. Tom 2 Barry Trotter I Niepotrzebna KontynuacjaJohn Maddox Roberts Stormlands 04 Steel Kings UC FR6Barrie Roberts Sherlock Holmes and the King's Governess (pdf)Miloš Jesenský & Robert Leśniakiewicz Tajemnica księżycowej jaskiniIsaac Asimov & Robert Silverberg The Positronic ManOut of Uniform 1 In Bed with Mr Wrong Katee RobertHeinlein, Robert A Historia del Futuro IIIC Roberts John Maddox Conan zuchwałyRoberts Nora Klucze Klucz ŚwiatłaCreighton_Katleen_Opiekunka_czarnoksieznika_RPP125
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anusiekx91.opx.pl
  •  

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

    ludzkiej psychice, np. zdolność Polaków do poświęceń - aż do poniesienia
    snym świecie polskiej tolerancji  było i jest absolutnym pewnikiem dla
    najwyższej ofiary - życia (...) Tutaj (...) istnieje patriotyzm polski, w którym
    wszystkich uczciwych intelektualnie autorów żydowskiego pochodzenia.
    żyją jednak pewne wartości uniwersalne psychiki ludzkiej i kultury europej-
    Należy przypomnieć choćby tak wymowne stwierdzenia A. Rudnickiego
    skiej. Ten patriotyzm wolnościowy jest w rzeczywistości ucieleśnieniem naj-
    ( Teatr zawsze grany"): Od stuleci świat sprowadzał z Polski rabinów, filozo-
    piękniejszych aspektów kultury europejskiej (por. szerzej: J.R. Nowak  Myśli o
    fów, kaznodziejów, kantorów. Prawdziwe żydostwo żyło w Polsce. Polska była
    Polsce i Polakach", Katowice 1994, s. 327-328).
    jego Ziemią Obiecaną. Głośny angielski historyk pochodzenia żydowskiego
    A. Polonszky, dyrektor Instytutu Studiów Polsko-%7łydowskich w Oksfordzie Prawie sto lat wcześniej równie gorąco wysławiał ten  patriotyzm
    wolnościowy" Polaków Georg Brandes (właśc. Morris Cohen), jeden z naj-
    pisał wręcz, ze status, jakim cieszyli się %7łydzi w Polsce był unikalny w skali
    słynniejszych krytyków literackich i historyków literatury pod koniec XIX
    europejskiej. Współczesny amerykański myśliciel żydowski, rabin B.L. She-
    wieku. Brandes pisał: Naród polski cały rozpłynął się w swej sprawie narodo-
    rvin stwierdził w 1991 r., że w Polsce w XV i XVI wieku naród żydowski
    wej, a ta polska sprawa toć przecie nic innego jak sprawa ogólnoludzka -
    został dowartościowany- nie był obciążony koniecznością zachowywania się
    sprawa ludzkości. Dlatego Polskę miłuje się nie tak, jak się kocha Niemcy lub
    jak gość w obcym domu, który musi dostosowywać się do życia gospodarza
    Francję lub Anglię, lecz się ją kocha tak, jak się wolność kocha. Bo kochać
    (...). Gdzież indziej, jak nie w Polsce, %7łydzi mogli przez tak wiele pokoleń
    Polskę, wszak to znaczy kochać wolność, mieć sympatię głęboką dla nieszczę-
    swobodnie rozwijać, utrzymywać i kultywować swoje własne dziedzictwo. I.
    ścia, podziwiać odwagę i zapał wojenny. Polska jest symbolem, symbolem
    Lewin , profesor Jeshiva University w Nowym Jorku stwierdził, że polskie
    wszystkiego, co najszlachetniejsi w ludzkości umiłowali i za co wal-
    ustawodawstwo wobec %7łydów mogłoby stanowić wzór dla ustawodawstwa
    czyli (podkr. - J.R.N.) (...) Wszędzie gdziekolwiek, kto w Europie o wolność
    czasów nowożytnych. Podobne oceny można znalezć w licznych pracach
    walczy, ten i za Polskę walczy (por. G. Brandes  Polska", Lwów 1898, s. 28,
    innych autorów żydowskich np. L. Poliakowa ( L'histoire d'antisemitisme"), I.
    31, 32).
    Halevi ( A History of Jews"), R.N. Bernheima ( Histoire Juive"), B. Weinryba
    Te właśnie najpiękniejsze polskie tradycje powstańczo-wolnościowe
    ( The Jews of Poland"), F.M. Schweitzera ( A History of the Jews Since the
    starano się na różne sposoby pomniejszać, zniekształcać i podważać w dobie
    First Century AD").
    PRL-u. Jakże często starano się wówczas pokazywać polskie powstania jako
    A oto ocena najsłynniejszego dziś zagranicznego badacza dziejów
    wyraz nonsensownego  rzucania się",  niepotrzebnego" zderzania się z
    Polski  profesora Normana Daviesa. W książce  Boże Igrzysko" (Kraków
    22 23
    Rosją, zamiast pójścia na  jedynie słuszną" drogę pełnego przystosowania do
    interesy, była więc wybrana przez tylu Polaków  walka za wolność Naszą i
    potężnego imperium rosyjskiego. Nurt tego typu myślenia zaczął dominować
    Waszą"?
    od pierwszych lat rządów komunistycznych w Polsce (vide książka Aleksan-
    Gromiciele powstań polskich, atakujący je za  absurdalność" wystą-
    dra Bocheńskiego  Dzieje głupoty w Polsce" czy wybielająca zdradzieckiego
    pień przeciwko potężnemu zaborcy, przemilczają fakt, że nie byliśmy wcale
    margrabiego Wielopolskiego książka Ksawerego Pruszyńskiego). Pomniej-
    wyjątkowymi w Europie ze swymi buntami i powstaniami. Powstawali do
    szaniu i dyskredytowaniu tradycji antyrosyjskich powstań narodowych towa-
    walk o wolność Włosi i Węgrzy, Irlandczycy i Grecy, Serbowie i Bułgarzy
    rzyszyło oczernianie obrazu ostatniego polskiego zrywu wolnościowego -
    etc, niejednokrotnie płacąc za to bardzo wielkimi stratami. A przecież wiele i
    Powstania Warszawskiego.
    powstań innych narodów europejskich było podnoszonych przeciwko o
    W czasach gomułkowskich nie doszło do tak oczekiwanego przez wiele mniej okrutnym ciemięzcom niż dławiące Polaków imperium carów.
    Naród docenienia najpiękniejszych polskich tradycji wolnościowych. Prze- Czyż można się dziwić, że kochający wolność Polacy nie mogli się nigdy
    ciwnie, w tym czasie nasiliły się bardzo wyrafinowane ataki różnych wpły- pogodzić z barbarzyńską mentalnością rosyjskiego despotycznego samo-
    wowych środowisk (publicystów, filmowców etc.) na polskie  bezmyślne dzierżawia? Mentalnością, którą najlepiej wyraził szef rosyjskiej policji za cara [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ftb-team.pev.pl
  •