Indeks IndeksAnne McCaffrey Cykl Statki (4) Miasto, ktĂłre walczyłoDziałalność promocyjna na rynku usług internetowych na przkładzie IDMnetJay Abraham Stealth MarketingBagley_Desmond_ _PulapkaHistoria Rosji skrypt (1)Brockway Connie Ostatni balFast Track 3 Hot FinishHardy Kristin Słodkie WalentynkiAshleigh Raine [Hollywood Heat] Driven to DistractionJack Vance The Many Worlds of Magnus R
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • limerykarnia.xlx.pl
  •  

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

    praktycznych:
    Wstęp
    12
    " władze są dla ludzi  ich obowiązkiem jest dbanie o racjonalne zaspokoje-
    nie potrzeb indywidualnych i zbiorowych w zakresie rozwoju duchowego
    i materialnego wspólnoty terytorialnej;
    " potrzeby i pragnienia mieszkańców i gości zmieniają się  władze powinny
    systematycznie monitorować oczekiwania i preferencje społeczne;
    " kontaktowanie się z mieszkańcami powinno być podstawową aktywnością
    władz  członkowie władz samorządowych kontaktują się bezpośrednio
    z jednostkami i grupami, możliwe są różne formy, środki i techniki poro-
    zumiewania się;
    " dobra i usługi komunalne powinny tworzyć określoną wartość dla mieszkańca
    (klienta) i dla osób odwiedzających daną jednostkę terytorialną;
    " rozwój miasta (regionu) wymaga ciągłego dopływu czynników rozwojowych,
    które są z reguły deficytowe  jednostki osadnicze konkurują z sobą o dostęp
    do zasobów osobowych, finansowych, technologicznych, informacyjnych
    i przyrodniczych;
    " decyzje i zachowania osób i instytucji uzależnione są od jakości oferowanych
    warunków życia, pracy, nauki i wypoczynku.
    Niniejsza praca, będąca efektem wieloletnich zainteresowań autora proble-
    matyką marketingowego zarządzania jednostkami przestrzenno-administra-
    cyjnymi, omawia szczególny obszar marketingu sektorowego, a mianowicie
    marketing terytorialny  marketing miast oraz regionów. Podjęto w niej próbę
    ukazania jednostki osadniczej jako podmiotu rynku i wybranych konsekwencji
    takiego podejścia. Na podstawie studiów materiałów naukowych opublikowa-
    nych w kraju i za granicą, a także wyników własnych badań marketingowych
    oraz przemyśleń i doświadczeń zgromadzonych w trakcie pracy naukowo-dy-
    daktycznej w Akademii Ekonomicznej w Krakowie, autor przedstawił zarys
    teoretyczno-metodologicznych zagadnień obejmujących podstawowy kurs
    marketingu terytorialnego.
    Autor skoncentrował się na ogólnych kwestiach marketingu miast i regionów,
    na jego istocie, na samym podejściu marketingowym w praktyce zarządzania jed-
    nostkami terytorialnymi. W mniejszym stopniu została rozwinięta instrumental-
    no-narzędziowa sfera strategii marketingowych miast czy regionów, z wyjątkiem
    szczegółowego wyjaśnienia marketingowej koncepcji produktu terytorialnego.
    Zaprezentowane wywody są w większości efektem autorskiego podejścia do
    specyfiki i odmienności marketingu terytorialnego w stosunku do marketingu
    dóbr i usług konsumpcyjnych  marketingu przedsiębiorstw i instytucji. Zakres
    tematyczny książki i jej zawartość z pewnością wymagają jeszcze uzupełnień,
    korekt i rozwinięć. W niniejszej postaci oddaje ona jednak w dostatecznym
    stopniu aktualny stan rozwoju tej szczególnej sfery wiedzy marketingowej.
    1
    Geneza i warunki rozwoju marketingu
    terytorialnego
    Marketing terytorialny jako efekt poszerzania
    i pogłębiania wiedzy marketingowej
    Marketing jako popularna dziedzina praktycznej wiedzy menedżerskiej już od
    wielu lat traktowany jest w kategoriach quasi-dyscypliny naukowej. Od momen-
    tu jego zaistnienia w programach studiów ekonomicznych aż do chwili obecnej
    pojawiło się wiele obszarów i ujęć specjalistycznych. Proces kształtowania
    i usamodzielniania się wyodrębnionych, zazwyczaj ze względu na podmioty lub
    przedmioty procesów wymiany, sfer marketingu nabrał szczególnej dynamiki
    i znaczenia w momencie, kiedy zainteresowanie marketingiem i jego narzędzia-
    mi oddziaływania na partnerów zaczęły wykazywać nie tylko przedsiębiorstwa
    i ich grupy działające na rynku dóbr konsumpcyjnych, ale także:
    " przedsiębiorstwa usługowe,
    " przedsiębiorstwa sektora inwestycyjnego,
    " instytucje non profit,
    " gospodarstwa rolnicze i ich grupy,
    " organizacje i stowarzyszenia społeczne,
    " przedsiębiorstwa komunalne,
    " wspólnoty terytorialne,
    " formalne i nieformalne grupy interesów.
    Oddolny nacisk zainteresowanych jednostek i grup spowodował, że mar-
    keting rozumiany dotychczas jako system pozyskiwania
    modyfikacja
    klientów poprzez konsekwentne rozpoznawanie i zaspo-
    koncepcji
    kajanie ich potrzeb (pragnień) uległ istotnej modyfikacji.
    marketingu
    Przekształcanie koncepcji marketingu i nowe spojrzenie
    na obszar jego zainteresowań rozpoczęło się już na początku lat 70., wraz
    z opublikowaniem przełomowej w skutkach tezy Ph. Kotlera i S. Levy ego o po-
    1. Geneza i warunki rozwoju marketingu terytorialnego
    14
    szerzaniu i pogłębianiu marketingu oraz nowej interpretacji procesu wymiany
    między odpowiednią parą podmiotów1. W konsekwencji na gruncie ogólnej
    koncepcji marketingu koncentrującej się na relacjach wymiennych opartych
    na transakcji kupna-sprzedaży dóbr konsumpcyjnych wyrosły subkoncepcje
    rozpatrujące wymianę wartości, których zródłem są:
    " dobra inwestycyjne (zaopatrzeniowe),
    " usługi,
    " nieruchomości,
    " idee,
    " technologie i projekty,
    " osoby,
    " organizacje,
    " przedsięwzięcia,
    " miejsca.
    W ten sposób marketing ogólny  zorientowany na pow-
    marketingi
    szechne dobra częstego i okresowego zakupu  dopełnio-
    sektorowe
    ny został przez marketingi sektorowe, czyli kompleksowe,
    koncepcje skutecznego działania w różnych obszarach ludzkiej aktywności,
    wyrażającego się w pozyskiwaniu i utrzymywaniu nie tyle klientów, ile zwo-
    lenników, widzów, interesantów, członków i użytkowników. Ich pozyskanie,
    jako nadrzędny cel działań, było możliwe dzięki zastosowaniu ogólnej filozofii
    marketingowej polegającej na zorientowaniu na partnera  adresata oddzia-
    ływania, a zakładającej:
    " rozpoznanie potrzeb i życzeń,
    " kształtowanie odpowiedniej oferty (produktu),
    " przekazywanie informacji,
    " oferowanie produktu we właściwym miejscu i czasie,
    " proponowanie warunków wymiany (współpracy) adekwatnych do możliwości
    partnera.
    Rozszerzenie pola zainteresowań marketingu doprowadziło do sytuacji,
    w której marketing stał się środkiem zdobywania i trwałego wiązania z odpo-
    wiednią jednostką różnych podmiotów i grup dzięki wpływaniu na ich opinie,
    postawy i sposoby zachowania się. Wyrazem podjętych przez nie decyzji był nie
    tylko zakup określonego dobra (zmiana stanu posiadania), ale także:
    " zmiana tożsamości,
    " zmiana poglądów,
    " zmiana przynależności,
    " zmiana sposobów zachowania się,
    " zmiana metody działania,
    Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
    pełnej wersji całej publikacji.
    Aby przeczytać ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj.
    Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
    rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
    NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym można
    nabyć niniejszy tytuł w pełnej wersji. Zabronione są
    jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody
    NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania się jej
    od-sprzedaży, zgodnie z regulaminem serwisu.
    Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
    internetowym e-booksweb.pl - Audiobooki, ksiązki audio,
    e-booki . [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ftb-team.pev.pl
  •