[ Pobierz całość w formacie PDF ]
nakłady pracy a co za tym szybki czas przygotowania do realizacji. Klient może
przedstawić własny projekt bannera lub zlecić jego zaprojektowanie przez dział
graficzny Super Media.
Zamieszczenie bannera na stronach SuperMedia umożliwia dotarcie do szerokiego
grona użytkowników Internetu. Codziennie strony IDM odwiedza już ponad 1000
użytkowników. Banner widoczny jest podczas oglądania wszystkich stron WWW
SuperMedia. W przypadku większej liczby reklamodawców chętnych, w tym samym
czasie wykupić emisję reklamy, bannery są pokazywane w systemie rotacyjnym.
Wówczas pokazują się one jedna po drugiej, a o kolejności decyduje kolejność
zgłoszenia. Czas wyświetlania jednego bannera nie przekracza 8 sekund po czym
następuje automatyczne przeładowanie bannera. Po wyświetleniu ostatniego bannera
z listy rotacyjnej następuje przeładowanie pierwszego z listy. Dzięki temu, że reklamy
pokazują się podczas oglądania wszystkich stron SuperMedia, osoba odwiedzająca
zobaczy wszystkie kierowane do niej reklamy. W tym samym czasie nie może być
więcej niż 7 różnych bannerów.
Rys.11. Cennik bannerów reklamowych na stronach SuperMedia
Banner reklamowy 400x50 pikseli 245 PLN + 22%VAT / tygodniowo
Banner reklamowy 400x50 pikseli 950 PLN + 22%VAT / miesięcznie
yródło: IDM - cennik 02.03.98
W przypadku zamieszczenia bannera na okres dłuższy niż jeden miesiąc IDM udziela
znacznych rabatów. SuperMedia może także, na życzenie klienta, wykonać skuteczny,
animowany lub statyczny, banner reklamowy. Może także zamieścić banner, także na
43
innych często odwiedzanych stronach polskiej sieci. Rys.12. Cennik projektowania
bannerów reklamowych przez dział WWW SuperMedia.
banner 400x40, 400x50, 110x65 pikseli (także inne formaty) - statyczny 100 do 400 zł
banner 400x40, 400x50, 110x65 pikseli (także inne formaty) - animowany 200 do 800 zł
Ceny są uzależnione od czasu poświęconego przez grafika na zaprojektowanie
bannera oraz od rodzaju i dokładności przekazanych przez zleceniodawcę materiałów
i wskazówek.
yródło: IDM - cennik 02.03.98
IDM, w zależności od celów jaki kampania ma osiągnąć, opracowuje strategie
rozmieszczenia bannerów. Odbywa się to według planu którego poszczególne części
składowe zostaną omówione w następnym rozdziale pracy.
Nie jest możliwe dokładne określenie kosztu kampanii reklamowej w Internecie, bez
opracowania szczegółowego media planu. Jednak dla wygody klientów IDM stworzył
kilka wariantów reklamowania się w Internecie. Są to tzw. pakiety reklamowe.
W skład takiego pakietu wchodzi reklama na witrynach, których odbiorcy mieszczą się
w grupie celowej klienta (witryny rekomendowane są przez IDM).
Rys.13. Cennik kampanii reklamowych.
Tester
Pakiet
Cena 950 PLN
zakres reklamy Reklama na Stronach SuperMedia
czas trwania 1 miesiąc
szacunkowe dotarcie 35000
Podstawowy
Pakiet
Cena 3000 PLN
zakres reklamy Reklama na 3-4 różnych witrynach
czas trwania 1 miesiąc
szacunkowe dotarcie 50000-75000
44
Rozszerzony
Pakiet
cena 8000 PLN
zakres reklamy Reklama na 4-5 różnych witrynach
czas trwania 1-2 miesiące
szacunkowe dotarcie 80 000 - 200 000
profesjonalny
Pakiet
cena 15000 PLN
zakres reklamy Reklama na 5-7 różnych witrynach
czas trwania 2-3 miesiące
szacunkowe dotarcie 200 000 - 700 000
yródło: IDM - cennik 02.03.98
3.2.2. Rejestracja w katalogach i wyszukiwarkach.
Przy pomocy odpowiedniego oprogramowania IDM rejestruje adres internetowy firmy
w wyszukiwarkach - robotach (programach) wyszukujących określonych zagadnień w
Internecie. Zamieszcza się również informacje o firmie w różnego rodzaju katalogach,
poprzez wypełnienie odpowiednich formularzy. Nazwę witryny klienta rejestruje się w
30 najpopularniejszych wyszukiwarkach i katalogach na świecie. Cena zarejestrowania
wynosi 150 PLN. W przypadku realizacji Pakietu rozszerzonego i profesjonalnego,
rejestracja dokonywana jest nieodpłatnie.
Tego typu rejestracja daje klientowi pewność ze każdy, kto będzie chciał, przez
Internet, uzyskać informacje o możliwościach kontaktu z firmą, znając tylko jej branże,
nazwę firmy lub jedynie jej część, znajdzie jej adres internetowy. Pozostaje tylko
wpisać znaleziony adres, by znalezć się na stronach WWW i zobaczyć wszystko co
dana firma chce nam zaprezentować.
45
3.2.3. Pośrednictwo w znalezieniu serwisu do sponsorowania.
Klient podejmuje się sponsorowania określonego serwisu czy też określonych
stron w Internecie (np. : Kącik telefonii komórkowej ; Francja 98 ; itp.), w zamian za
co pojawia się tam logo jego firmy. Jest to dużo delikatniejsza forma reklamy od
bannera i doskonale może służyć tworzeniu określonego wizerunku danej firmy.
Sponsor nie ma żadnego wpływu na zawartość serwisu, pozostawiając pełną
niezależność jego autorom. Odwiedzający dany serwis mają jednak świadomość ze to
głównie dzięki sponsorowi może on istnieć. Jednak do tej pory, sponsorowanie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]